پیشنهاد برگزاری مراسم اولین شب ریاضیات فارس

شما هم این نامه رابخوانید:

باسمه تعالی

 

 

جناب آقای حسین سلطانی مقدم

دبیرمحترم انجمن علمی آموزشی معلمان ریاضی استان فارس

 

 

با سلام و تقدیم احترام ، با توجه به این که اول تا دهم آبان 1382 از سوی انجمن ریاضی ایران بنام دهه ریاضیات نامگذاری شده است و با توجه به فراخوان انجمن ریاضی ایران برای ارایه پیشنهادات ، لذا پیشنهاد برگزاری یک محفل با عنوان

‹‹ مراسم اولین شب ریاضیات فارس ››را در یکی از بعد از ظهرها (شب ها ی) این دهه دارم . که فکر می کنم درنوع خود بدیع باشد . برنامه های پیشنهادی برای این مراسم عبارتند از :

     

  1. قرائت اشعار با زمینه ریاضیات
  2.  

     

  3. خاطرات و نقل آن از زبان اهالی ریاضی فارس
  4.  

     

  5. توزیع شماره جدید پویا و تقدیر از مؤلفین مقالات آن به خصوص دکتر ذکاوت و دکتر بهبودیان
  6.  

     

  7. دکلمه و جملات نغز ریاضی
  8.  

     

  9. اطلاع رسانی درباره فعالیت های اخیر انجمن و مجمع عمومی آینده
  10.  

     

  11. سخنرانی درباره آموزش ریاضی یا سخنرانی درباره بر نامه هاو ضرورت تأسیس خانه ریاضی شیراز
  12.  

     

  13. نقد و نظر
  14.  

     

  15. مسابقه
  16.  

پیشنهاد می کنم در این جمع صمیمی ، همکاران و اساتیدی از :

دانشگاه شیراز ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه پیام نور ، مرکز تربیت معلم ،‌رئیس خانه ریاضی اصفهان ، رئیس انجمن ریاضی ایران ، گروههای آموزشی ، شورای محترم اجرایی ـ علمی انجمن و اتحادیه ، ارباب جراید و سایر عزیزان که صلاح می دانید دعوت شوند .

با تشکر ـ عنایت اله راستی زاده

27/7/1382

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱:٥٥ ‎ق.ظ روز ٢٩ مهر ۱۳۸٢
تگ ها : فارس ، نقد و نظر

چند خبر کوتاه

سلام دوستان

اول:پویای ۱۰ درپیچ وخم هزینه چاپ وخست سازمان وگرفتاری های مدیر مسؤل گرفتار شده.

دوم:رشدآموزش ریاضی ۷۱چاپ شده .حتماًبخونید.

سوم:روزهای اول ودوم آبان  همایش آموزش ریاضی استان خراسان درمشهد مقدس برگزار میشه.اگه خداتوفیق بده به پابوس امام هشتم مشرف میشم

چهارم:قراره اولین مراسم شب دبیران ریاضی فارس احتمالاًهشتم آبان  وتوسط انجمن برگزاربشه.منتظرخبرهای تکمیلی باشید.

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱٢:٤٥ ‎ق.ظ روز ٢٧ مهر ۱۳۸٢

دهه ی ریاضی

اول تادهم آبان ده ی ریاضیات

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱:٤٥ ‎ق.ظ روز ٢٢ مهر ۱۳۸٢
تگ ها :

گادفردهاردی و شانس ریاضیدان!

 

 

 

اگرکنجکاوی روشنفکرانه علاقه به شان حرفه ای وبلندپروازی مهمترین انگیزه های کارتحقیق باشد:شانس هیچکس برای ارضای این انگیزه هابیشترازریاضیدان نیست .

 

 

 

     گادفردهاردی

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۸ مهر ۱۳۸٢

شعری از محمد حسین نظری

 

نقل ازمجله پویا-۱۰

شنو از دانشی که بی کران است              شگفتی ها دراین دریا نهان است

ریاضی مثل یک قوی سبکبار              به نرمی بر روی هستی روان است              

درخشنده تر از یک قرص خورشید          فروغش بین دانش ها عیان است

دونده همچو آهوی سبک پی                    به باغ علم و دانش او دوان است

هماره غرق گلهای بهاری                          علوم پایه را بی او، خزان است

نگهدار حریم علم و دانش                              علوم پایه گله ، او شبان است

حسابان درگلستان ریاضی                 بسی خرم چو یک سرو چمان است

مکان هندسی بسیار زیباست                      تو گویی باغ زیبای جنان است

عروسی همچو مشتق در حسابان                  به مثل دلبری ابرو کمان است

نسیم جانفزای کاکل حد                                دوای درد جمله عاشقان است

توپولوژی نخستین درس زیبا                  جمیل و نوبرو خیلی جوان است

حساب،‌دیفرانسیل چون مرمرناب            شکیل و صاف و زیبا و گران است

وجود هندسه چون مخمل نرم                   حریر و سندس وبرد یمان است

مثلث با سه ضلع ساده بنگر                         هزاران دایره در وی نهان است

دوایر همچو خون سرخ ، جاری                       درون پیکرش دایم روان است

نقاط و صفحه و خط و فضا را                    برای هندسه چون جان جان است

درون کشور اشکال و احجام                          شهی مانند نقطه حکمران است

شعاع دایره همراه خوبان                            وتر با مرکز و قطر و کمان است

بیا چون دایره گردنده باشیم                  که رقص او چو رقص مهوشان است

شعاع و مرکز و قطر و وترها                           برای دایره گوش و زبان است

 

 

محمد حسین نظری ـزمستان 81

 

 

 

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ٦:٢٤ ‎ق.ظ روز ۱٤ مهر ۱۳۸٢

گفت وگو با خلیل شکوریان

 

 

 

چهل سال تدریس

 

گفت وگو با خلیل شکوریان ----نقل ازمجله ی ریاضی پویا -شماره ۱۰

                                       

 

جناب آقای شکوریان از شما به عنوان معلم معلمان ریاضی فارس نام می برند ،لطفاً برای آنها که شما را کمتر می شناسند از خودتان بگویید.

 

 

با تشکر ازانجام این مصاحبه و تبریک این که مجله پویا به عنوان نشریه برتر از طرف اتحادیه انتخاب و موفق به اخذ جایزه شده است وتشکر از این که بنده را مورد لطف قرار داده وجمله معلم معلمان را بکار برده اید .

بنده کوچک همه معلمان ریاضی هستم و شایسته این عنوان نمی باشم . درسال 1325 درشیراز متولد شدم .تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شاهپور سابق به مدیریت مرحوم قاسم دستغیب که خود یکی ازمعلمان ریاضی بود ، به پایان رساندم . خداوند او را بیامرزد که حق بزرگی بر گردن فرهنگیان و دانش آموزان این شهر دارد .

     

  1. دردانشگاه و درآن روزهای دور و پر خاطره درمحضر چه استادانی بوده اید ؟
  2.  

 

 

 

    تحصیلات عالی را در دانشگاه اصفهان (دانشسرای عالی سابق ) با رتبه اول به پایان رساندم .

    از محضر استادان بزرگوار، پرفسور محسن هشترودی ، دکتر کامگار پارسی ،‌ دکتر وحدتی،‌دکتر گودرزی و

     

    کسب فیض نمودم . خاطره جالبی که از کلاس مرحوم پرفسور هشترودی دارم این است که ایشان معمولاً کلاسهایشان 4 ساعته بود، از 8 صبح شروع و تا ساعت 12 ادامه داشت.

    خودشان چیزی روی تابلو نمی نوشتند و فقط سخنرانی می کردند و از دانشجویان برا ی نوشتن استفاده می کردند . بیشتر اوقات بخاطر این که خط من بد نبود ، قرعه فال به نام حقیر می افتاد که باعث می شد کسب فیض بیشتری ازمحضر ایشان داشته باشم .

       

    1. تدریس ریاضی را از کجا آغاز کردید .
    2.  

    شدت علاقه اینجانب به امر تدریس بر هیچکس پوشیده نیست . باید بگویم که تدریس را از زمانی که دانش آموز بودم شروع کردم ، بسیاری اوقات معلم های بنده از من دعوت می کردند که در کلاس تدریس کنم . در دوران دانشجویی مانند یک دبیر رسمی به تدریس مشغول بودم و سالهای آخر دبیرستان را تدریس می کردم .

    1.  
      1.  

           

        1. از توضیحات کامل شما درباره اهداف اتحادیه و وظایف آن تشکر می کنم .
        2.  

      2.  

      3. جناب عالی ضمن این که از اعضا فعال کمیته اجرایی ـ علمی انجمن فارس هستید ، از اعضا منتخب درهیأت رئیسه اتحادیه معلمان ریاضی کشور نیز می باشید دراین باره لطفاًبیشتر توضیح دهید و این که اتحادیه درآینده چه برنامه هایی را خواهد داشت؟
      4.  

        از بدو تشکیل انجمن حدود سال 72 جز اعضا کمیته اجرایی ـ علمی انجمن بوده ام اکنون به عنوان خزانه دار انجمن انجام وظیفه می کنم و همواره جهت اعتلای اهداف انجمن در حد توان اهتمام لازم را به خرج داده ام . از همکاران محترم ریاضی انتظار همکاری بیشتربا انجمن را دارم.

        اما درمورد اتحادیه ـ از بدو تشکیل انجمن های ریاضی دراستانهای خراسان ـ فارس و به دنبال آن دراستانهای کرمان ، اصفهان و

         

        .نیاز به نوعی هماهنگی بین انجمن ها احساس شد . مهمترین ارگانی که می توانست این کار را انجام دهد اتحادیه انجمن های ریاضی کشور بود لذا به همت آقای دکتر علی رجالی و همکاری آقایان حسین سلطانی مقدم ، محمد ربیعی ، نعمت اله عبدی و خانم نسترن اسدی هیأت مؤسس اتحادیه تشکیل شد .

        طی جلسات متعدد که بیشتر درحاشیه کنفرانسها تشکیل می شد و بعضاً حقیر درآن شرکت داشتم

        پیش نویس اساسنامه تهیه شد .

        در این اساسنامه پیشنهاد شده بود که از هر استان 2 نفر به عنوان عضو شورای نمایندگان تعیین شوند این کار انجام شد . و اولین جلسه شورای نمایندگان دراردیبهشت 80 درشیرازبرگزار شد . دراین جلسه اساس نامه تهیه شده از طرف هیأت مؤسس مورد بررسی قرار گرفت. در همین جلسه انتخابات شورای اجرایی اتحادیه مرکب از 6 نفر از بین نمایندگان استانها و یک نفر ازانجمن ریاضی ایران و یک نفر از انجمن آمار انجام شد . چون مدت هر دوره از شورای اجرائی اتحادیه دو سال می باشد درتیر ماه 82 مجدداً انتخابات به عمل آمد که از بین 60 نفر از تمام استانهای کشور 2 نفر از استان فارس انتخاب شدند (بنده و آقای سلطانی مقدم )که این خود باعث افتخار برای استان فارس است . در شورای اجرایی آقای سلطانی مقدم برای دومین بار دبیر اتحادیه و حقیر هم به عنوان مسؤول دبیر خانه و روابط عمومی انجام و ظیفه می کنم. و اما اهداف اتحادیه و و ظایف آن

           

        1. هماهنگ کردن فعالیتهای علمی و فراهم آوردن زمینه انتقال تجربیات میان انجمن ها .
        2.  

           

        3. همکاری و ارتباط با انجمن ها و مؤسسه های علمی داخلی و خارجی
        4.  

           

        5. تدوین استانداردهایی در زمینه های مختلف آموزشی با استفاده از نظریات انجمن ها
        6.  

           

        7. حمایت و تشویق محققان و صاحبان آثار علمی
        8.  

           

        9. تشویق و ترغیب معلمان و زمینه سازی برای تشکیل انجمن دراستانهای مختلف
        10.  

           

        11. حمایت از برگزاری همایش ها ، جشنواره ها و مسابقات علمی
        12.  

           

        13. تجزیه و تحلیل مسائل آموزشی و اعلام نظریات به مراجع ذیصلاح
        14.  

           

        15. فعالیت درجهت شناسایی و تشویق چهره های شاخص معلمان و دانش آموزان
        16.  

           

        17. انتشار نشریات و تألیف کتب آموزشی
        18.  

           

        19. تعیین محورهای تحقیقاتی درزمینه های آموزش ریاضی
        20.  

    2.  

    3. تجربه موفق شما د رتدریس وآموزش ریاضیات همراه با خصوصیات شایسته اخلاقی که دارید از شما یک الگو ساخته است برای دبیران جوان چه توصیه هایی دارید ؟
    4.  

      حقیر با سابقه تدریس حدود 40 سال هنوز هم قبل از رفتن به کلاس مطالعه ، طرح درس آماده می کنم که هنگام حضور د رکلاس آمادگی لازم را داشته باشم . توصیه حقیر به همکاران این است که :

      ـ دست از مطالعه بر ندارند و سعی کنند در تدریس خود ، نوآوری داشته باشند .

      ـ رفتار متواضعانه علاوه بر این که از شأن معلم کم نمی کند ، باعث می شود که شخصیت والایی برای او به وجود آید .

      ـ دانش آموزان را فرزند خود بدانند و سعی کنند ضمن جدیت درکار آموزش ، با آنها رفتار مناسب داشته باشند که به درس شما علاقه مند شوند .

      درمقایسه بین کتابهای ریاضی فعلی و کتب نظام قدیم ، شما کدام یک را ترجیح می دهید؟

      درکتابهای نظام قدیم ارتباط منطقی بین مطالب درسالهای مختلف رعایت شده بود ، که متأسفانه در کتابهای نظام جدید این مطلب رعایت نشده است و پراکندگی مطالب باعث شده که دانش آموزان اغلب مطالب را فراموش کنند وهمین باعث افت تحصیلی شده است . مخصوصاً دردروس هندسه و مثلثات موارد بالا کاملاً محسوس است

      شنیده ایم که جناب عالی در سالهای گذشته چندین بارطراح سؤلات امتحانات نهایی بوده اید. اگر ممکن است به چند نمونه ازآنها اشاره داشته باشید و بفرمایید در طرح سؤالات هماهنگ شما چه اصولی را بیشتر مد نظر قرار می دهید؟

      حقیر حدود 50 نوبت طراح سؤال امتحانات نهایی بوده ام(هر سال سه نوبت سؤ ال طرح کرده ام ) که این سؤالات شامل جبر و آنالیز (استانی وکشوری) ریاضیات رشته علوم تجربی (کشوری و استانی)حسابان (استانی) حساب دیفرانسیل و انتگرال می شود . بارها از طرف مسؤولان استان و وزارت مورد تشویق قرار گرفته ام. اصولی که همواره رعایت کرده ام عبارتند از :

         

      1. رعایت دستورالعملهای مربوط به طرح سؤال
      2.  

         

      3. رعایت قوه متوسط دانش آموزان دردرس مربوط .
      4.  

         

      5. توجه به کتاب درسی که بهترین منبع برای طرح سؤال است. مسأله های حل شده کتاب ، تمرین های حل نشده کتاب منبع خوبی برای طرح سؤال است .
      6.  

         

      1. شما به عنوان مدرس دوره های ضمن خدمت دبیران درباره برگزاری هرچه بهتر این دوره ها چه نظری دارید و بفرمایید روش کار شما درتدریس به معلمان چگونه است ؟
      2.  

      دوره های ضمن خدمت اگر برای کسب مدرک و امتیاز باشد ، همین است که تا کنون دیده اید . این دوره ها باید به سبکی باشد که از طرف انجمن تاکنون اجرا شده است ، یعنی باید بیشتر جنبه تبادل نظر وارایه تجربیات باشد . درکلاسهای ضمن خدمت روشهای تدریس را برای کار آموزان توضیح می دهم ، چون مطالب علمی را همکاران همه می دانند . بنده بارها دراین دوره ها به همکاران توصیه کرده ام که هنگام شروع درس درهر جلسه طوری باشد که باعث جذب دانش آموز و ایجاد علاقه در او شود .

      سعی کنیم با مثالهای ساده تر مطلب را شروع کرده و به تدریج مسائل قابل توجه و مشکل تر را مطرح کنیم.

         

      1. جناب شکوریان ، آیا قصد ندارید حاصل سالها کار و تلاشتان را درقالب تألیف کتاب دراختیار دوستداران و معلمان استان قراردهید؟و اگر جواب بلی است چرا این کار را تاکنون به تأخیر انداخته اید؟
      2.  

      متأسفانه به علت گرفتاریهای زیاد کاری (در امر تدریس و سایر امور)موفق به انجام این مهم نشده ام البته تمایل زیاد برای انجام این کار دارم ، درعین حال عقیده دارم که کتاب باید با محتوا باشد . اگر خداوند توفیق دهد در سالهای آتی اگر عمری باقی باشد به این کار مهم بپردازم.

    بنده نیز از انجام این مصاحبه تشکر کرده توفیق شما را جهت انتشار هر چه بهتر مجله پویا

    آرزومندم.

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱۱:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱٢ مهر ۱۳۸٢
تگ ها : فارس ، گفت و گو

مباحثی درریاضیات گسسته

کتاب امروز:

مباحثی درریاضیات گسسته

مؤلف :دکتراسماعیل بابلیان -نشرمبتکران

چاپ اول ۱۳۷۵

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ٧:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱٢ مهر ۱۳۸٢
تگ ها : کتاب خانه

جزءصحیح نوشته مظفر غربی

 

 

باسلام وپوزش بخاطرتاخیر

کتاب امروز:

 

 

جزءصحیح

نویسنده:مظفرغربی

 

چا پ دوم

1380-نشریکان

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱٢:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۱ مهر ۱۳۸٢
تگ ها : کتاب خانه

زنان ریاضی دان و دانشمند

 

 

 

کتاب امروز

 

از امروز هر روز یک کتاب ارزشمند ریاضی را به شما معرفی می کنم .

نام کتاب :

 

زنان ریاضی دان و دانشمند

 

مترجم : پرویز امینی

کاری از انجمن ملی معلمان ریاضی امریکا و کانادا

 

 

(NCTM)

زیر نظر

میریام پی. کنی

کتاب سال1996 ایالت متحده آمریکا

نشر نی، چاپ اول 1379

 

 

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ٦:۳۳ ‎ق.ظ روز ٥ مهر ۱۳۸٢
تگ ها : کتاب خانه

مجله پویاشماره ۱۰درآستانه چاپ

 

 

  •       مجله پویاشماره ۱۰درآستانه چاپ
  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ۱:٤٥ ‎ق.ظ روز ۳ مهر ۱۳۸٢

معرفی چند سایت اینترنتی ریاضی و آگهی انجمن ریاضی ایران

 

     

     

     

     

    معرفی چند سایت اینترنتی

     

    قسمت سوم : بازی و سرگرمی وآموزش به کودکان

     

       

    1. بازی ،‌پازل ، کارت پستال
    2.  

       

       

      http://thiks.com

      این سایت پازل ها، بازیهای فکری و جداول سرگرم کننده را معرفی می کند .دراین سایت می توانید با نوآوری هایی درزمینه ریاضی آشنا شوید و از کارت پستال های موجود ،‌ برای دوستان خود بفرستید . پویا را هم فراموش نکنید !

         

      1. ریاضیات و کاغذ و تا
      2.  

       

       

      www.lwcd.com

       

      دانش آموزان جوان می توانند مفاهیم ریاضی را در این سایت یافته و بیاموزند و دانش ریاضی خود را گسترش دهند . از طریق این سایت می توانید با تا کردن کاغذ ریاضیات را به صورت علمی به کودکان

      خود بیاموزید . این سایت ریاضیات را به صورت سرگرم کننده ای در اختیار شما می گذارد.

         

      1. شادی بخش کردن ریاضی
      2.  

      www.coolmath.com………………

      هدف این سایت خوشایند کردن علم ریاضیات است . این سایت برای رده های سنی 13 تا 100سال مناسب می باشد . دراین سایت بخش هایی متعلق به معلمان ، والدین و کودکان می باشد که این افراد می توانند ازآنها استفاده ببرند . به اضافه چند بازی دیدنی .

         

      1. پازل ها و بازی های ریاضی
      2.  

       

      www.scottkim.com
      1.  

       

       

       

       

       

       

       

       

      این سایت پازل ها و بازی های ریاضی مختلفی را در

       

      اختیارشما می گذارد . همچنین در این سایت می توانید اطلاعاتی درباره طراحی این بازی ها به دست آورید و نرم افزارهای موجود را مورد استفاده قرار دهید.

         

      1. آموزش مفاهیم به دانش آموزان
      2.  

       

       

      www.themathpage.com

       

      این سایت منبع کاملی درزمینه ریاضی به حساب می آید . بخصوص دانش آموزان می توانند مطالب این سایت را مطالعه کنند. آشنایی با مفاهیمی مانند توان ،‌ ضرب و تقسیم اعداد طبیعی و اعداد کسری جمع و تفریق کسرها ، در صد و نسبت ،‌ از طریق این سایت امکان پذیر است.

         

      1. بچه ها کسل نشوید!
      2.  

       

       

      www.gnarlymath.com

       

      این سایت ویژه ی دانش آموزان و بچه هایی است که از ریاضیات خسته و کسل شده اند . از طریق این سایت این گونه دانش آموزان را می توان به هندسه و شاخه های گوناگون ریاضی علاقه مند کرد . همچنین در این سایت چند نرم افزار جدید و کتاب جذاب و خواندنی به شما معرفی می شود .

       

       

       

       

       

       

       

      معرفی چند سایت اینترنتی

       

      قسمت سوم : بازی و سرگرمی وآموزش به کودکان

       

         

      1. بازی ،‌پازل ، کارت پستال
      2.  

         

        http://thiks.com

        این سایت پازل ها، بازیهای فکری و جداول سرگرم کننده را معرفی می کند .دراین سایت می توانید با نوآوری هایی درزمینه ریاضی آشنا شوید و از کارت پستال های موجود ،‌ برای دوستان خود بفرستید . پویا را هم فراموش نکنید !

           

        1. ریاضیات و کاغذ و تا
        2.  

         

        www.lwcd.com

        دانش آموزان جوان می توانند مفاهیم ریاضی را در این سایت یافته و بیاموزند و دانش ریاضی خود را گسترش دهند . از طریق این سایت می توانید با تا کردن کاغذ ریاضیات را به صورت علمی به کودکان

        خود بیاموزید . این سایت ریاضیات را به صورت سرگرم کننده ای در اختیار شما می گذارد.

           

        1. شادی بخش کردن ریاضی
        2.  

        www.coolmath.com………………

        هدف این سایت خوشایند کردن علم ریاضیات است . این سایت برای رده های سنی 13 تا 100سال مناسب می باشد . دراین سایت بخش هایی متعلق به معلمان ، والدین و کودکان می باشد که این افراد می توانند ازآنها استفاده ببرند . به اضافه چند بازی دیدنی .

           

        1. پازل ها و بازی های ریاضی
        2.  

           

        1. www.scottkim.com

           

         

         

         

         

         

         

         

         

        این سایت پازل ها و بازی های ریاضی مختلفی را در

        اختیارشما می گذارد . همچنین در این سایت می توانید اطلاعاتی درباره طراحی این بازی ها به دست آورید و نرم افزارهای موجود را مورد استفاده قرار دهید.

           

        1. آموزش مفاهیم به دانش آموزان
        2.  

         

        www.themathpage.com

        این سایت منبع کاملی درزمینه ریاضی به حساب می آید . بخصوص دانش آموزان می توانند مطالب این سایت را مطالعه کنند. آشنایی با مفاهیمی مانند توان ،‌ ضرب و تقسیم اعداد طبیعی و اعداد کسری جمع و تفریق کسرها ، در صد و نسبت ،‌ از طریق این سایت امکان پذیر است.

           

        1. بچه ها کسل نشوید!
        2.  

         

        www.gnarlymath.com

        این سایت ویژه ی دانش آموزان و بچه هایی است که از ریاضیات خسته و کسل شده اند . از طریق این سایت این گونه دانش آموزان را می توان به هندسه و شاخه های گوناگون ریاضی علاقه مند کرد . همچنین در این سایت چند نرم افزار جدید و کتاب جذاب و خواندنی به شما معرفی می شود .

         

         

         

         

         

         

        آگهی انجمن ریاضی ایران

        دهه ریاضیات

         

        1 تا 10 آبان 1382

         

        آگهی شماره (1)

         

        انجمن ریاضی ایران ، به منظور عمومی کردن ریاضی به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی ـ صنعتی ـ فرهنگی کشور،‌ اول تا دهم آبان هر سال را دهه ریاضیات نامگذاری کرده است .

        با هدف افزایش اثربخشی این دهه ،‌ کمیته دهه ریاضیات در دبیرخانه انجمن ریاضی ایران تشکیل شده است. برای برگزاری هر چه مؤثرتر این دهه ، کمیته فعالیت های زیر را پیشنهاد می کند .

           

        1. جشنواره های ریاضی دانش آموزی
        2.  

           

        3. کارگاه های آموزش ریاضی
        4.  

           

        5. مسابقات ریاضی دانش آموزی
        6.  

           

        7. نمایشگاه های ریاضی
        8.  

           

        9. گفت و شنودهای ریاضی
        10.  

           

        11. تجلیل از نو آوران
        12.  

             

          1. ریاضیات و
        1. I T

           

        همچنین ، کمیته دهه ریاضیات ، ازهر پیشنهاد بدیع که درخدمت تحقق اهداف این دهه باشد ، استقبال می کند و آن را به نام پیشنهاد دهنده ،‌ از طریق خبر نامه یا منزلگا ه انجمن دراینترنت ،‌ د ردسترس علاقه مندان قرار می دهد .

        لازم به توضیح است که کمیته دهه ریاضیات ،‌ مسئوولیت جمع آوری پیشنهاد ها و اشاعه آن ها را از طریق آگهی ها ی بعدی ،‌ به عهده می گیرد .

         

         

         

         

       

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ٧:٠٩ ‎ق.ظ روز ٢ مهر ۱۳۸٢

تبریک اول مهر

اول مهربرجامعه ریاضی ایران وتمامی دوستان وخوانندگان عزیزمبارک باد

  
نویسنده : عنایت اله راستی زاده ; ساعت ٦:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱ مهر ۱۳۸٢
تگ ها :